E-X.hu webáruház hivatalos Blog oldala

7 tévhit a fogmosással kapcsolatban

2017.05.26 17:35

Tudtad? A fogmosással töltött idővel a svájciak tartják a rekordot. Alkalmanként öt percen át sikálják fogaikat.

Ugyanakkor ez a tény nem jár automatikusan azzal, hogy az ő fogaik lennének a legegészségesebbek a világon. Rendkívül sok összetevő befolyásolja fogaink egészségi állapotát. A következő 7 tévhit ismertetésével segítünk, hogy egyszer és mindenkorra elsajátíthasd a helyes fogmosás alapjait.

 

1. „Elég naponta egyszer fogat mosni, sőt az se tragédia, ha időnként kimarad egy-egy nap.”


Súlyos tévedésben élsz, ha azt gondolod, fogainkat elsősorban esztétikus okokból kell naponta ápolnunk. A többszöri étkezés során lepedék alakul ki a fogainkon, ami számos baktérium melegágya. Ha betartod a napi kétszeri alapos fogmosást, számos betegségtől, mint például szuvasodástól, fogágybetegségtől, illetve fogkő kialakulásától is távol maradhatsz, ráadásul még a leheleted miatt sem kell aggódnod.

 

2. „Étkezés után azonnal mossunk fogat!”


Ez a kijelentés erősen ellenjavallt, mivel nem mindegy milyen pH értékű ételt, italt fogyasztottál. A savas kémhatás fellazítja a fogzománcot, és ha ezután rögtön fogat mosol, azzal ledörzsölöd fogaid természetes védőrétegét. Ennek elkerülése érdekében étkezés után leghamarabb fél órával moss csak fogat, mert ekkorra áll vissza a szájüregben a normális pH érték, de az is lehet, hogy csak egy óra elteltével.

 

3. „Csak akkor hatásos a fogmosás, ha erősen, dörzsölve mossuk.”


Ha így teszel, azzal kizárólag ínyedet, illetve fogzománcodat koptatod, de az erős dörzsöléstől nem lesznek tisztábbak vagy fehérebbek a fogaid. A helyes fogmosás elsősorban a helyes technikától és a fogkefe minőségétől függ, semmint a dörzsölés erősségétől.

 

4. „Kizárólag erős sörtéjű fogkefével lehet tisztán tartani fogainkat.”


Ez a kijelentés kapcsolódik az előző ponthoz, mivel a dörzsölés és a fogkefe szálainak vastagsága egyformán roncsolja a fogzománcot és koptatja az ínyt. Amennyiben ledörzsölöd a fognyakról az azt védő ínyt, fogazatod érzékennyé és sérülékennyé fog válni. Válassz puha sörtéjű, kis fejű fogkefét és apró körkörös mozdulatokkal sajátítsd el a helyes fogmosás tudományát.

 

5. „Fogkefét elég akkor cserélni, ha már szétállnak a sörtéi.”


Általában egy fogkefe sörtéi akkor állnak szét, ha túl erősen dörzsölöd a fogaidat. A fogkefék szavatossága 2-3 hónap, azonban szájbetegség vagy vírusos megbetegedés esetén gyógyulás után ajánlott egy újba beruházni, nehogy újra megfertőzd magad.

 

6. „A fogmosást rágóval is helyettesíthetjük.”


A fogmosás alól nincs kibúvó. A rágó pusztán arra jó, hogy napközben felfrissítse a leheletedet, illetve a nyálképződés hatására bevonja a fogzománcodat védőréteggel. A napi kétszeri alapos, fogkefével végzett ápolást azonban nem válthatod ki vele.

7. „A helyes fogmosáshoz már napi fél perc is elegendő.”


Ahhoz, hogy ne kelljen fogorvoshoz járkálnod fogkő-eltávolítás miatt, illetve lyukas, szuvas foggal, elengedhetetlen, hogy megtanuld a helyes fogmosás technikáját, amihez nem lehetsz elég idős. Ez pedig így hangzik: napi két alkalommal, legalább két, de inkább három percen át mosd a fogad körkörös, lágy mozdulatokkal nagy figyelmet szentelve a fogíny és a fognyak környékének.

 

 

 

Ha szeretnél további hasonló tartalmat iratkozz fel hírlevelünkre
vagy like-old facebook oldalunk